Dlaczego Twoja firma potrzebuje Chatbota

[REKLAMA]

Chatboty możemy w skrócie określić jako zautomatyzowane systemy konwersacyjne. Boty zasilane sztuczną inteligencją potrafią zrozumieć i odpowiedzieć na wiele różnych pytań klientów. Ze względu na swoje możliwości wykorzystywane są w takich branżach jak m.in. usługi finansowe, e-commerce, telekomunikacja, podróże.

W firmie, która codziennie prowadzi setki rozmów telefonicznych oraz mailowych, obsługuje wielu klientów, zatrudnia wielu pracowników obsługi klienta, Chatbot sprawdzi się doskonale.

Każdy pracownik może prowadzić jednocześnie rozmowę tylko z jednym rozmówcą, Bot natomiast może prowadzić konwersację z kilkoma równolegle. Pozwala to znacznie skrócić czas oczekiwania klienta na odpowiedź. Wirtualny asystent doskonale sprawdza się w udzielaniu odpowiedzi na proste, często powtarzające się pytania.  Ponieważ w około 80% Boty bez problemu radzą sobie z pytaniami użytkowników, w pozostałych przypadkach (gdy pytanie jest skomplikowane lub klient wyraźnie żąda rozmowy z pracownikiem firmy), rozmowa jest przekazywana do pracownika obsługi klienta.

Wymieniając liczne korzyści płynące z posiadania Chatbota warto wspomnieć o tym, iż Bot w przeciwieństwie do pracownika obsługi jest dostępny 24 godz. na dobę przez 7 dni w tygodniu. Nie chodzi na zwolnienia, ani na na urlopy. W przypadku potrzeby całodobowej obsługi klienta, należałoby zatrudnić kolejną osobę lub osoby pełniących dyżury nocne. Wdrażając wirtualnego asystenta możemy więc zaoszczędzić na kosztach związanych z zatrudnieniem dodatkowych pracowników.

Bądź tam, gdzie Twoi klienci

Zdecydowanie dużym plusem jest fakt, iż wirtualnego asystenta  można zastosować w wielu popularnych aplikacjach oraz kanałach społecznościowych takich jak np. Facebook, WhatsApp, Skype. Pozwala to na bycie aktywnym w komunikatorach używanych przez większość klientów.

Usprawnienie pracy wewnątrz firmy

Nie tylko nasi klient korzystają z komunikatorów. Często są one wykorzystywane do komunikacji między pracownikami np. Slack oraz Facebook Workplace. Zintegrowany Bot z tymi narzędziami może usprawnić wiele procesów.

  • Bot pozwala na szybkie przesyłanie powiadomień do współpracowników.
  • Może być używany do zbierania danych od zespołu pracowników oraz sporządzania raportu i wysyłania go do kierownika zespołu.
  • Chatbot może udzielać odpowiedzi na często zadawane pytania, pomagając tym samym np. w wdrożeniu nowego pracownika w zasady panujące w firmie, ale również usprawniając pracę dotychczasowym pracownikom upraszczając samo wyszukiwanie niezbędnych informacji.

Chatboty są kolejnym krokiem w ewolucji komunikacji z klientami i większość z nas dopiero zaczyna rozumieć ich znaczenie,  lub sposób korzystania z nich.

Specjaliści szacują, że do 2020 roku około 90% interesantów będzie się porozumiewało z przedsiębiorcami bez zaangażowania tzw. czynnika ludzkiego.

Z pewnością warto zainteresować się tematem Botów, szczególnie, gdy prowadzi się własny biznes.

Źródło: https://www.mysocialseller.com/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here