Dodajemy ogłoszenia do darmowych portali

Autor artykułu mierzy się z arcyważnym zagadnieniem zamieszczania darmowych ogłoszeń w portalach ogłoszeniowych. Poruszana tematyka kryje w sobie wiele niuansów i niespodzianek, których znajomość pozwala na wytyczenie sobie nowych dróg i doborze odpowiedniej strategi postępowania.

[REKLAMA]

Wiele osób poszukując skutecznej formy reklamy, skłania się ku temu, aby skorzystać z usług darmowych portali ogłoszeniowych. Dla wielu z nich hasło „darmowe ogłoszenia” działa jak magnez i nie zniechęca ich fakt, że są one darmowe. Takie podejście wynika z tego, że aby skorzystać z możliwości oferowanych przez najlepsze serwisy ogłoszeniowe, nie są wymagane żadne nakłady finansowe.

Dodatkowo wspomniane portale, wychodząc na przeciw wymaganiom użytkowników stale się rozwijają, zwiększają liczbę odwiedzin, a także oferują rozmaite kategorie, już nie tylko: ogłoszenia drobne, motoryzacja, nieruchomości, praca, ale także bardziej niszowe, takie jak zwierzęta, oddam za darmo, czy wymienię się.

Żeby prawidłowo ocenić słuszność takiego podejścia, należałoby odpowiedzieć sobie na dwa dosyć proste pytania:

– Czy ta forma reklamy jest efektywna?
– Czy naprawdę jest za darmo?

O ile pierwsze pytanie, jest dosyć oczywiste, a odpowiedź może być tylko jedna: Ta forma reklamy jest skuteczna i atrakcyjna, ale tylko pod warunkiem, że oferowany przez nas produkt lub usługa, jest konkurencyjny i użyteczny dla potencjalnych odbiorców. Chcąc sprzedać produkt kiepskiej jakości lub taki, na który brak popytu musimy, nastawić się, iż ani ta, ani żadna inna forma reklamy nie przyniesie spodziewanego skutku, którym w tym przypadku będzie, znalezienie nabywcy.

Drugie pytanie, które próbuje sprecyzować faktyczny koszt dodawania ogłoszeń do darmowych portali ogłoszeniowych, przynosi szerszą perspektywę tych działań. Mianowicie już poprzez sam fakt, że dodawanie ogłoszeń wymaga sporych nakładów własnego czasu, ciężko zgodzić się, iż jest to usługa całkowicie darmowa. W przypadku zamieszczania ogłoszenia zaledwie w kilku portalach, nakład czasu może być często pomijany w kalkulacjach lub zaniedbywany. Jednak w przypadku kiedy użytkownik postanowił, spotęgować uzyskiwany efekt poprzez przesłanie swojego ogłoszenia do dużej liczby portali, czynnik ten musi być brany pod uwagę. Wszak wypełnienie kilkunastu, czy kilkudziesięciu, a nawet kilkuset formularzy służących do przesyłania ogłoszeń, może równać się wielu godziną ciężkiej pracy.

Część osób postanawia także, zwiększyć skuteczność tej formy reklamy, poprzez nabywanie tzw. ogłoszeń promowanych, które już darmowe nie są. Istnieją podstawy, aby przypuszczać, iż rozmaite formy wyróżnienia posiadają określony pozytywny wpływ na zasięg ogłoszenia. Wychodząc z takiego założenia, można twierdzić, iż takie działanie jest celowe. Szczególnie w przypadku wybranych, najlepszych portali ogłoszeniowych. Taka forma promocji w internecie może jednak, wiązać się z koniecznością poniesienia znacznych nakładów finansowych i ciężko w tej sytuacji, mówić o darmowych ogłoszeniach.

Istnieje jeszcze rozwiązanie pośrednie. Można skorzystać z usług profesjonalnej firmy, która za opłatą oferuje dodawanie ogłoszeń. Jest to z pewnością rozwiązanie pośrednie, ponieważ wprawdzie korzystamy z darmowych portali ogłoszeniowych, ale ponosimy koszty finansowe związane z wynajęciem takiej firmy.

Na zakończenie należy pamiętać, iż w całej sprawie kluczowe znaczenie ma nie tylko to, gdzie dodajemy ogłoszenia, ale przede wszystkim co ogłaszamy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here