Jak działa gwarancja Apple?

Oryginalny design, innowacyjne rozwiązania i solidne wykonanie to cechy, które charakteryzują telefony o giganta z Cupertino. Niestety podobnie jak urządzenia konkurencyjnych marek, nie są pozbawione usterek ani nie są odporne na uszkodzenia mechaniczne. Jak działa gwarancja Apple? Co obejmuje, a za co należy płacić?

Sposób działania gwarancji Apple

Każdy sprzęt od giganta z Cupertino jest objęty ochroną gwarancyjną od dnia zakupu przez 12 miesięcy. W sytuacji, gdy okaże się, że telefon posiada usterkę, możemy skorzystać z darmowej usługi serwisowej. Nie musimy wiec przejmować się dodatkowymi kosztami. Bezpłatna jest także wysyłka sprzętu, jeśli musimy go odesłać do serwisu. Natomiast po upływie roku, zyskujemy jeszcze dodatkowy rok gwarancji u polskiego sprzedawcy z tytułu prawa konsumenckiego.

Warunkiem jest zakup legalnego sprzętu. Gwarancja Apple daje jeszcze jedną fajną możliwość. Przez pierwsze 90 dni możemy korzystać z bezpłatnego wsparcia telefonicznego. Jeżeli nie mamy pewności czy nadal smartfon jest objęty gwarancją, wystarczy to sprawdzić. W tym celu wejdź na stronę internetowa Apple, wpisz numer identyfikacyjny telefonu. Na ekranie wyświetl Ci się status gwarancji.

Jakie usterki obejmuje gwarancja Apple?

Jednakowo iPad, iPhone czy Mac, mają ochronę gwarancyjną. Warto mieć jednak na uwadze, że objęte są nią tylko i wyłącznie wady fabryczne. Są to wszystkie usterki związane z wykonaniem czy też wady materiałowe, powstałe wskutek użytkowania urządzenia zgodnie z podręcznikiem użytkowania marki. W praktyce oznacza to, że gwarancją Apple zostaną objęte te sprzęty, które nie posiadają żadnych śladów uszkodzeń mechanicznych.

Przykładowo, w naszym smartfonie nagromadził się pod wyświetlaczem czy pękła w nim szybka i serwis nie znajdzie uszkodzeń mechanicznym, to wtedy naprawia go w ramach gwarancji. Jeśli zaś pęknięta szybka jest skutkiem uszkodzeń mechanicznym, ochrona gwarancyjna niestety nie obejmie naprawy.

Czego nie obejmuje gwarancja Apple?

Ochrona gwarancyjna jest niezwykle istotna, bowiem umożliwia bezpłatną naprawę sprzętu od giganta z Cupertino. Nie ukrywajmy, ale naprawy są naprawdę drogie i lepiej uniknąć wszelkich uszkodzeń. Niestety objęcie ochroną gwarancyjną, nie dotyczy wszystkich uszkodzeń. Serwis nie naprawi sprzętu w ramach gwarancji, jeżeli

  • Usterka pojawiła się podczas korzystania z produktów Apple z nieoryginalnymi akcesoriami,
  • Uszkodzenia powstały, gdy próbowaliśmy sami naprawić sprzęt albo w nieautoryzowanym serwisie. Dlatego należy pamiętać, aby zepsuty sprzęt od razu zanieść do serwisu, a nie zwlekać,
  • Awaria jest wynikiem nieprawidłowego użytkowania urządzenia. Chodzi tu m.in. o upadek sprzętu, zalanie urządzenia czy pożar.
  • Uszkodzeniami są rysy, pęknięcia i wgniecenia na obudowie, powstałe z naszej winy, a nie będące wadą fabryczną,
  • Dana część zepsuła się ze względu na naturalne zużycie. Dotyczy to głównie baterii. Wyjątek jest tylko i wyłącznie wtedy, gdy zepsuta bateria, jest wynikiem wady fabrycznej.
Informacje zaczerpnięte z: idream.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here