Mówiąc o pozycjonowaniu stron, warto wspomnieć, że nie jest to działanie jednorazowe – to rozłożony w czasie proces. Jego celem jest poprawa widoczności konkretnych stron internetowych, tak aby wyświetlały się na możliwie wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania Google. Im łatwiej będzie użytkownikowi znaleźć naszą stronę internetową, tym większa szansa, że skorzysta z naszych usług lub zamówi od nas interesujący go produkt.
Pozycjonowanie strony – od czego zacząć? Audyt SEO
Aby pozycjonowanie strony www przyniosło pożądany efekt, należy zacząć od wykonania audytu. Agencja SEO, której powierzymy zadanie pozycjonowania naszej witryny, powinna na samym wstępie sprawdzić ogólną budowę serwisu. Do sukcesu strony niezbędna jest jej odpowiednia struktura. Nie chodzi tylko o wizualną stronę witryny – owszem, wrażenia estetyczne są bardzo ważne, jednak jeśli ciężkie obrazki czy filmiki będą na samym wstępie spowalniać wczytywanie się serwisu, nie wróży to nic dobrego. Użytkownicy internetu przyzwyczajeni są do wygody i zwykle nie lubią czekać. Jeśli witryna ładuje się zbyt długo, zamiast czekać, aż wszystko się wczyta, potencjalny klient najpewniej ją opuści i wybierze inną pozycję wyświetlającą się w wynikach wyszukiwania Google. I nie ma w tym nic dziwnego. Podobnie może się potoczyć sytuacja w przypadku, gdy poruszanie się po witrynie jest nieintuicyjne lub gdy klient nie może znaleźć tego, czego szuka bez przekopywania się przez całą zawartość strony internetowej. Z tych właśnie powodów audyt SEO jest czymś, od czego powinno się zacząć cały proces pozycjonowania strony.
Optymalizacja SEO i jej rola w procesie pozycjonowania stron internetowych
Optymalizacja strony internetowej wykonywana jest w zależności od tego, czego danej witrynie potrzeba. W niektórych sytuacjach specjalistę SEO czeka mniej pracy, ale w znacznej większości przypadków konieczne jest wykonanie gruntownej przebudowy strony. Wiele osób, które biorą się za tworzenie strony, np. dla swojej firmy, nie ma doświadczenia z SEO – nie wiedzą, czym SEO właściwie jest, jak działa i dlaczego jest tak ważne dla prawidłowego działania witryny. Często piętą achillesową stron bywa nieumiejętne rozłożenie fraz kluczowych w tekście. A frazy kluczowe to jeden z głównych czynników, na których w ogóle opiera się pozycjonowanie stron www. Dlatego przy tworzeniu witryny warto znać podstawowe zasady działania SEO. Taka wiedza pozwala uniknąć podstawowych błędów i redukuje ilość przyszłej pracy potrzebnej do naprawienia wynikających z niedostatecznej wiedzy błędów.
Kilka słów na temat fraz kluczowych – dlaczego są tak ważne w procesie pozycjonowania strony w Google
Aby efekty pozycjonowania strony były zadowalające, należy zadbać o odpowiednie frazy kluczowe. Użycie odpowiednich słów kluczowych potrafi naprawdę skutecznie wzmocnić efekty pozycjonowania. Skąd jednak wiedzieć, że użyte przez nas słowa rzeczywiście będą spełniać swoją funkcję? Nie ma innego wyjścia, niż dokładnie to sprawdzić przed rozpoczęciem właściwej pracy. Przeprowadzenie dobrego i rzetelnego researchu przybliża nas do celu. Zwykle słowa kluczowe powinniśmy dobierać tak, żeby odpowiadały frazom często wyszukiwanym przez użytkowników Google. Powinniśmy również odpowiednio nasycić nimi stronę. Tak naprawdę ogromne znaczenie ma to, jak podejdziemy do sprawy. Jeśli wrzucimy w tekst całe mnóstwo fraz kluczowych bez ładu i składu, efekt może być mizerny i cały nasz trud pójdzie na marne. Jeśli fraz będzie za mało, również nie osiągniemy pożądanego skutku. Trzeba odnaleźć w tym złoty środek. Nie każdy wie, jak powinny wyglądać skuteczne działania SEO, i nie każdy będzie potrafił podejść do tematu we właściwy sposób. Dlatego warto zawierzyć tu godnej uwagi agencji SEO.
Jak widać, pozycjonowanie stron jest procesem złożonym z kilku etapów, składa się na niego również kilka określonych czynności. Przed wprowadzeniem ich w życie powinna być przygotowana odpowiednia strategia pozycjonowania. Specjaliści z agencji SEO, którzy codziennie zajmują się podobnymi sprawami, będą w stanie podejść do tematu z należytą starannością. Dzięki ich wiedzy i doświadczeniu z zakresu pozycjonowania stron internetowych, nasza witryna będzie lepiej widoczna w wyszukiwarce Google, co sprawi, że zwiększą się nasze szanse na pozyskanie nowych klientów i osiągnięcie lepszych wyników sprzedażowych.
Artykuł powstał przy współpracy ze specjalistą od pozycjonowania stron internetowych https://lukaszsurma.pl/