Systemy CRM – tak czy nie?

Pierwsze systemy CRM zaczęły powstawać po roku 2000, chociaż ich zalążki kształtowały się już wcześniej jako rezultat poszukiwań sposobów na zwiększanie efektywności pracy.  Obecnie szacuje się, że za 5 lat ich globalny rynek będzie wart prawie 82 miliardy dolarów. Co to takiego? Jaki wpływ mają na działanie firmy? Przekonajmy się!

CRM – co to takiego?

CRM – Customer Relationship Management, czyli zestaw narzędzi i procedur, które usprawniają proces zarządzania relacjami z klientem. Mianem CRM określa się również pewien rodzaj strategii biznesowej opierającej się na działaniach zgodnych z filozofią i kulturą biznesu skierowaną „na klienta”. W praktyce – to nic innego, jak działania, które umożliwiają monitorowanie najważniejszych procesów zachodzących w firmie, takich jak obsługa klienta, sprzedaż i inne. Jego najprostsze formy można porównywać do rozbudowanego arkusza kalkulacyjnego, w którym możemy gromadzić dane, wyszczególniając różne kategorie, ważne z punktu widzenia danego biznesu.

Jestem na tak!

Co zyskujemy z wprowadzania systemu CRM do firmy? Przede wszystkim sprawny i szybki dostęp do uporządkowanej bazy klientów oraz kluczowych informacji na ich temat. Dzięki danym, które są na wyciągnięcie ręki, szybciej można identyfikować potrzeby klientów, a więc szybciej można na nie reagować. Dużym ułatwieniem są także rozwiązania w chmurze -niezależnie od tego, gdzie użytkownik się znajduje, ma on bezproblemowy dostęp do systemu, a jedyne czego potrzebuje to komputer i dostęp do Internetu.  Nie ma problemu również przy jakichkolwiek zmianach personalnych w firmie, ponieważ wprowadzony CRM niweluje ryzyko zniknięcia danych dotyczących klientów i wszystkich trwających czy też zakończonych procesów. Oprócz powyższych, kluczową zaletą jest możliwość analizowania efektywności prowadzonych działań. Wyciągnięte w ten sposób wnioski są doskonałą podstawą do dokonywania zmian, mających na celu ciągłe doskonalenie firmy i procesów w niej zachodzących.

Gdzie jest haczyk?

Do wyboru systemu CRM trzeba podejść profesjonalnie, gdyż niewłaściwe oprogramowanie zazwyczaj przynosi więcej szkody niż pożytku. Taki falstart może skutecznie zniechęcić pracowników, którzy zrażeni po pierwszym kontakcie z CRM, nie będą długo chcieli wdrażać podobnych rozwiązań uważając je za stratę czasu, energii i pieniędzy. Skoro o pieniądzach mowa, wdrożenie systemu CRM to zazwyczaj czasochłonny i kosztowny proces, który wymaga ciągłej analizy. Dla wielu firm to kluczowy aspekt, przez który nie decydują się na takie rozwiązanie albo robią to „po łebkach”.

Tak czy nie?

Obecnie, bardzo ważne jest dokładanie wszelkich starań, aby jak najlepiej poznać klienta i jego rosnące na przestrzeni czasu wymagania. Dynamiczny rozwój technologii umożliwia gromadzenie wszelkich istotnych danych, dzięki którym można stworzyć indywidualny obraz klienta, a co za tym idzie – można doskonale spersonalizować swoje działania. Warto korzystać z takich rozwiązań, aby nie pozostać w tyle za konkurencją, nie tylko z uwagi na dużą dostępność systemów CRM, ale również na fakt, że ich wdrożenie ma zdecydowanie więcej zalet aniżeli wad.  Warto tylko zwrócić uwagę na to, aby CRM pasował do firmy i posiadał wszystkie funkcjonalności, na jakich jej zależy. Nie jest to jednak łatwe, ich mnogość na rynku może przyprawić o zawrót głowy. Jeżeli nie wiesz jaki system CRM będzie dla Twojej firmy najbardziej odpowiedni, skorzystaj z pomocy profesjonalistów. Z Sellwise unikniesz falstartu i znajdziesz to, czego szukasz.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here