Żyjemy w świecie zdominowanym przez technologię. Komputery, internet, systemy IT to codzienność. Jeśli prowadzisz firmę, w której pracownicy używają kilkunastu komputerów, z pewnością zastanawiasz się jak nad tym zapanować i sprawić, aby zarządzanie nimi było sprawne, bezpieczne i atrakcyjne cenowo. Z pomocą przychodzą nam rozwiązania IT. Jednym z nich, jest narzędzie do centralnego zarządzania komputerami, któremu poświęcimy poniższy tekst. Wyjaśnimy w nim, dlaczego każda, nawet względnie mała firma powinna rozważyć wdrożenie takiego oprogramowania, gdyż lista korzyści płynąca z jego używania jest naprawdę długa. Zaczynajmy.
Do czego służy narzędzie do centralnego zarządzania komputerami?
Narzędzie do centralnego zarządzania komputerami to coś więcej niż oprogramowanie. To klucz do efektywniejszego i bezpieczniejszego środowiska pracy. Umożliwia ono zdalne realizowanie szeregu zadań, zarządzanie polityką bezpieczeństwa, inwentaryzacją sprzętu czy monitorowanie sieci. Biorąc pod uwagę, że współczesny biznes wykorzystuje różne narzędzia z laptopami, smartfonami i tabletami na czele coraz trudniej mieć nad nimi pełną kontrolę. Weźmy, chociażby różne systemy operacyjne Windows, iOS, Android, jakie spotkamy na poszczególnych urządzeniach. Ktoś musi zapanować nad licencjami, aplikacjami, które znajdują się na każdym z nich.
Jakie korzyści przynosi firmom wdrożenie takiego narzędzia?
Jako właściciel firmy, który zastanawia się nad zakupem takiego oprogramowania, z całą pewnością interesuje Cię to, jakie funkcjonalności oprócz np. inwentaryzacji sprzętu oferuje narzędzie do centralnego zarządzania komputerami. Wymieńmy kluczowe z nich:
– optymalizacja kosztów operacyjnych w firmie – zarządzanie licencjami, monitoring sieci to tylko niektóre z funkcjonalności, które pomagają zmniejszyć wydatki,
– większe bezpieczeństwo IT – wdrażanie oprogramowania i poprawek, wykrywanie wycieków danych, czy tworzenie czarnych list aplikacji – wszystko to zwiększa odporność na cyberzagrożenia,
– sprawniejsze zarządzanie urządzeniami w firmie – endpoint central, servicedesk, czy system ticketowy to narzędzia, które usprawniają obsługę zgłoszeń i sesji zdalnych, co przekłada się na szybsze rozwiązywanie problemów,
– większa wydajność pracowników – dzięki centralnemu dostępowi do aplikacji i zasobów, pracownicy mogą skupić się na pracy, a nie pokonywaniu technicznych przeszkód,
– duże możliwości adaptacji do zmieniających się potrzeb danej firmy – skalowalność i elastyczność to klucz do sukcesu w dynamicznym świecie biznesu. Narzędzia tego typu nie są domeną wielkich korporacji. W zależności od wybranego rozwiązania mogą z powodzeniem wspierać kilkunastoosobowe firmy.
Na co zwracać uwagę podczas wyboru narzędzia do centralnego zarządzania komputerami?
Wybierając narzędzie dla własnych potrzeb należy zwrócić uwagę na:
– funkcjonalność (w zależności wielkości firmy, branży) może być ona inna,
– możliwość integracji z obecnym środowiskiem IT,
– wsparcie i rozwój, które oferuje producent.
Narzędzie do centralnego zarządzania komputerami to inwestycja, która ma służyć nam przez lata. Miejmy na uwadze, że nasza firma może ulec dużym zmianom na przestrzeni lat.
Podsumowanie
Wdrożenie systemu do centralnego zarządzania komputerami to nie tylko ułatwienie prowadzenia działalności. Coraz częściej jest to wręcz konieczność. W świecie IT mamy do czynienia z jednej strony z wysokimi wymogami, jeśli chodzi o kwestie bezpieczeństwa, z drugiej z coraz lepszymi rozwiązaniami ułatwiającymi nam życie i pomagającymi skupić się na tym, co w naszym biznesie jest kluczowe. Konkurencja nie śpi. Odpowiednie rozwiązania IT pozwolą dotrzymać jej kroku, a czasem nawet ją wyprzedzić.
Źródło zdjęcia: pexels.com Licencja: https://www.pexels.com/photo-license/
Artykuł sponsorowany