Pozycjonowanie – co to za zabieg i jakie przynosi korzyści?

[REKLAMA]

Trudno oprzeć się wrażeniu, że konkurencja w sieci jest naprawdę duża. Nie jest tajemnicą, że również w związku z lockdownami wiele biznesów przeniosło się do sieci, niekoniecznie działając jednocześnie na rynku stacjonarnym. W związku z tym, że konkurencja jest tak duża, przedsiębiorcy muszą więc niemal na każdym kroku walczyć o swoich klientów. Możliwości na tej płaszczyźnie jest całkiem sporo, a poza klasycznymi reklamami na pewno podstawą jest pozycjonowanie. Sprawdzamy, czym jest ten proces i jak wygląda skuteczne pozycjonowanie stron WWW.

Czym jest pozycjonowanie?

W pierwszej kolejności musimy w ogóle wyjaśnić, czym jest pozycjonowanie. Tak więc w najprostszym tłumaczeniu, bo nie ma sensu wchodzić tutaj w szczegóły, które nie będą nic mówić dla przedsiębiorców, jest to więc windowanie pozycji stron internetowych na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwarki. Oczywiście przede wszystkim mówimy tutaj o wyszukiwarce Google. W całej Europie właśnie z tej wyszukiwarki korzysta bowiem 9 na 10 użytkowników Internetu. Możemy więc powiedzieć, że jest to prawdziwy hegemon na tym rynku.

Samo pozycjonowanie to walka o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania pod kątem danej frazy kluczowej. W wielkim skrócie, po wpisaniu w wyszukiwarkę przez użytkownika danej frazy, sklep internetowy czy inna firma powinna wyświetlać się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Jest to zrozumiałe, ponieważ największą popularnością cieszą się strony, które w wynikach organicznych wyświetlają się na samej górze. Rzadko użytkownicy zaglądają poza pierwszą stronę wyników wyszukiwania.

Jak wygląda skuteczne pozycjonowanie?

Samo pozycjonowanie jest zabiegiem dosyć skomplikowanym. Trzeba pamiętać, że algorytmy wyszukiwarki Google pod bardzo różnymi kątami określają strony internetowe. Od pewnego czasu bardzo ważna jest na przykład dostępność na urządzenia mobilne. Jednak to nie wszystko.

Skuteczne pozycjonowanie to również opisy kategorii, produktów, linki wewnętrzne, linki zewnętrzne, artykuły sponsorowane, blog, opisy meta i wiele więcej. Zwykły przedsiębiorca, przynajmniej jeżeli nie ma doświadczenia w tej materii, nie poradzi sobie z tym najlepiej. Szczególnie że wymaga to poświęcenia sporej ilości czasu, a tego przedsiębiorcy zwykle nie mają w nadmiarze.

Pozycjonowanie – osobiście czy ze specjalistą?

Co więcej, skuteczne pozycjonowanie powinno być wykonywane regularnie. Dlatego nie ulega wątpliwości, że o wiele lepiej i bezpieczniej skorzystać z pomocy specjalistów. Jako że wszystko odbywa się online, nie trzeba nawet bezpośrednio spotykać się z firmą pozycjonującą. Wszystko można załatwić przez Internet. Dotyczy to zawarcia samej umowy i późniejszych działań podmiotów, które są odpowiedzialne za pozycjonowanie. Oczywiście takich firm jest w Polsce mnóstwo, aczkolwiek warto stawiać na najlepszych. Dobrym przykładem jest firma FunkyMEDIA z siedzibą w Łodzi. To podmiot o znakomitych ocenach i opiniach ze strony klientów. Zatrudnia on specjalistów i ma duże doświadczenie w branży, co ma ogromne znaczenie dla skutecznego pozycjonowania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here