Internet to miejsce, gdzie możemy kupić niemal każdy produkt, podobnie jak zamówić wiele usług i dotrzeć to bardzo różnych informacji. Jednak w związku z tym w sieci panuje również bardzo duża konkurencja i trudno jest wybić się przed szereg, szczególnie w długim okresie. W tym miejscu warto odnieść się do płatnych reklam, a więc Google Ads. To naprawdę dobre i ciekawe rozwiązanie, ale głównie dla konkretnych ram czasowych, na przykład reklama produktów świątecznych i prezentów w grudniu. Żeby na stałe być w czołowych wynikach wyszukiwania pod danymi frazami kluczowymi, zadbać należy o pozycjonowanie organiczne.
Pozycjonowanie – co to za zabieg?
W pierwszej kolejności należy oczywiście wyjaśnić, czym jest pozycjonowanie. Tak więc jest to zabieg, który ma na celu wybicie strony WWW w organicznych wynikach wyszukiwania dla danej wyszukiwarki. Zwykle jest to wyszukiwarka Google, która w Polsce ma ogromny, ponieważ nawet blisko 99-procentowy udział w rynku.
Jeżeli korzystamy z wyszukiwarki Google, żeby znaleźć dany produkt czy usługę, musimy w tym celu wpisać daną frazę kluczową (np. buty Nike, odzież sportowa, kuchnie na wymiar). To frazy bardzo ogólne. Oprócz nich warto wskazać na pozycjonowanie lokalne, które sprowadza się do produktów czy usług w danym województwie, mieście, a nawet dzielnicy (np. fotografia Gdańsk, pozycjonowanie Łódź, biuro nieruchomości Warszawa Ochota, fotowoltaika podlaskie itp.).
Jak łatwo się domyślić, pozycjonowanie lokalne jest o wiele prostsze. Oczywiście wynika to z konkurencji działającej na danym obszarze. Jako że firm jest wówczas znacznie mniej, spada konkurencja. Jednak sam proces zawsze ma taki cel, a więc wynieść samą witrynę na czołowe wyniki wyszukiwania pod danym słowem kluczowym.
Nie ma w tym oczywiście nic dziwnego i zaskakującego. Należy bowiem pamiętać, że większość użytkowników po wyświetleniu wyników na daną frazę kluczową nie zagłada na strony WWW, które znajdują się poza pierwszą stroną tych wyników.
FunkyMedia – pozycjonowanie lokalne w Łodzi i nie tylko
Obecnie firmy zajmujące się pozycjonowaniem ogólnym i lokalnym, a szerzej mówiąc – marketingiem internetowym, są bardzo liczne. Najważniejsze, żeby wybrać podmiot, który ma w tym obszarze duże doświadczenie, najlepiej potwierdzone pozytywnymi opiniami ze strony klientów. Taką firmą z siedzibą w Łodzi jest FunkyMedia. Oczywiście jest to podmiot, który swoje usługi w obszarze e-marketingu świadczy nie tylko na rzecz klientów lokalnych, ale dzięki e-usługom podmiotom z całego kraju i nie tylko.
Oferta firmy jest bowiem bardzo szeroka. Jeżeli spojrzymy na usługi tego brandu, możemy przekonać się, że w jego ofercie są działania SEO/SEM, content marketing, doradztwo marketingowe, audyt SEO/SEM, reklamy Google Ads, analitykę internetową czy kampanie reklamowe w kanałach Social Media.
Wydaje się, że każdy podmiot, który zaufa doświadczeniu firmy i kwalifikacji jej pracowników, powinien być usatysfakcjonowany. Szczególnie że w stosunku do ceny marka ma bardzo atrakcyjne ceny usług. To jednak kwestia drugoplanowa, ponieważ w pozycjonowaniu i innych działaniach reklamowych nie warto kierować się wyłącznie ceną.