Polacy coraz chętniej robią zakupy online. Przez internet zamawiamy nie tylko odzież, obuwie i artykuły spożywcze, ale także sprzęt sportowy, urządzenia RTV i AGD, materiały budowalne, meble oraz inne elementy wyposażenia wnętrz. Wzmożony popyt na usługi internetowe spowodował wzrost konkurencyjności. Jak wyróżnić swój sklep na tle innych? Co zrobić, aby ułatwić użytkownikowi poruszanie się po stronie? Podpowiadamy!
5 rzeczy, które musisz zmienić w swoim sklepie internetowym, aby zwiększyć sprzedaż
Dostosuj sklep do urządzeń mobilnych
Klienci nie tylko coraz częściej kupują w sieci, ale także coraz częściej wykorzystują do tego celu urządzenia mobilne np. smartfony i tablety. Zadbaj o to, aby ich doświadczenie po wejściu na stronę było jak najlepsze. Pamiętaj, że mobile-friendliness jest jednym z czynników rankingowych Google!
Stwórz grupy docelowe
Zanim otworzysz sklep internetowy, musisz znaleźć odpowiedź na pytanie, kim są Twoi klienci. W jakim są wieku? Gdzie mieszkają? Jakimi dochodami dysponują? Czym się zajmują? W jaki sposób spędzają wolny czas? Czym się interesują? Jakimi kanałami do nich dotrzeć? Określenie grup docelowych ma ogromne znaczenie dla budowania całej witryny. To właśnie do nich będziesz kierować przekaz, tworząc opisy produktów, kategorii i artykuły blogowe.
Zadbaj o prawidłowy rozkład elementów na stronie
Prawdopodobnie zdarzyło Ci się choć raz „zgubić” w sklepie internetowym. Być może menu lub koszyk były w innym miejscu niż byłeś przyzwyczajony. A może na stronie brakowało tzw. nawigacji okruszowej i powrót do poprzedniej podstrony zajął Ci więcej czasu, niż się spodziewałeś? Projektując własny sklep internetowy, sprawdź, jak to robią najlepsi. Zadbaj o to, aby poszczególne elementy na stronie były rozmieszczone w sposób intuicyjny. Pamiętaj o dodaniu możliwości filtrowania produktów i uproszczeniu transakcji do niezbędnego minimum. Gdzie szukać wiedzy niezbędnej do zaprojektowania e-commerce przyjaznego użytkownikowi? Zdobądź certyfikat UX, a wraz z nim potężną dawkę wiedzy i umiejętności o projektowaniu zorientowanym na użytkownika.
Zadbaj o odpowiednią prezentację produktów
Spraw, żeby użytkownik poczuł się w Twoim sklepie internetowym, jak w tradycyjnym salonie z butami czy odzieżą. Zadbaj o atrakcyjne zdjęcia przedstawiające produkt z kilku perspektyw, dokładny opis materiałów wykorzystanych do produkcji, a także przykładowych sposobów użycia. Dopasuj opis do grupy docelowej. Nie zapomnij o optymalizacji tekstów pod SEO! Dzięki temu znajdziesz się na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania i dotrzesz do szerszego grona odbiorców.
Zadbaj o szybkość ładowania strony
Twoja strona ładuje się dłużej niż 5 sekund? To zdecydowanie zbyt długo! Użytkownik, który był zmuszony czekać zbyt długo na możliwość odwiedzenia Twojego sklepu internetowego, z dużym prawdopodobieństwem do niego nie powróci. Szybkość ładowania się strony możesz sprawdzić dzięki jednemu z dostępnych bezpłatnie w sieci narzędzi. Poprawa szybkości ładowania strony może wpłynąć na wzrost współczynnika konwersji w Twoim sklepie internetowym. Doskonale zaplanowana ścieżka zakupowa, rozpisane grupy docelowe, świetnie opisy zoptymalizowane pod SEO na nic się zdadzą, jeśli użytkownik zrezygnuje z zakupów, zanim je zobaczy.
Artykuł powstał we współpracy merytorycznej z ux-pm.pl |