Rzeczywiście na pozór może się tak wydawać, ale trzeba zdać sobie sprawę z tego, że tworzenie stron internetowych to tak naprawdę ogrom pracy, której zwieńczeniem jest finalne zainstalowanie strony…
Wielu osobom wydaje się, że stworzenie i zainstalowanie stron jest prostym procesem, do którego potrzeba kilku kliknięć.
Rzeczywiście na pozór może się tak wydawać, ale trzeba zdać sobie sprawę z tego, że tworzenie stron internetowych to tak naprawdę ogrom pracy, której zwieńczeniem jest finalne zainstalowanie strony. Strony może kodować każdy, jeżeli tylko dana osoba pozna język programowania, nie będzie to stanowić dla niej problemu. Jednakże od kodowania, do tworzenia efektywnych stron jest daleka droga.
Ogólnie rzecz biorąc powstawanie strony to proces, który rozpoczyna się od dokładnej rozmowy z klientem.
Klient wypełnia brief, dzięki któremu web designerzy mogą wiedzieć, jakiej strony potrzebuje. Wypełnienie briefu może zająć trochę czasu, ale nie jest on stracony, na te pytania prędzej, czy później i tak trzeba byłoby odpowiedzieć podczas procesu powstawania strony. W briefie zawarte są pytania, na które musimy odpowiedzieć dokładnie, rzeczowo i możliwie zwięźle, tak, żeby były one dobrze zrozumiałe.
Tworzenie stron internetowych na podstawie briefu to przemyślane działanie, bez niego designerzy i programiści działaliby na oślep, musieli wielokrotnie poprawiać swój projekt, a dodatkowo nie uzyskaliby dobrych wyników. Kiedy brief jest już wypełniony, ekipa przystępuje do stworzenia pierwotnych ram projektu, czyli wdrożenia w życie wszystkiego tego, o czym pisał im klient. Następuje wstępne kodowanie, sprawdzenie strony, a następnie po kolei dodaje się do niej najważniejsze detale.
Kiedy zarys jest już gotowy, projekt taki przedstawia się klientowi po to, by mógł on ocenić, czy właśnie o coś takiego mu chodziło i przekazać ewentualne sugestie co do zmian, które należałoby zawrzeć. Trzeba jednak pamiętać, że na tym etapie pomoc i sugestie samych specjalistów są nieocenione. Oni wiedzą, jaka kolorystyka i jakie rozwiązania sprawdzają się najlepiej w konkretnej branży, klient natomiast nie zawsze ma o tym pojęcie.
Kiedy projekt został już zaakceptowany, tworzenie strony www przechodzi w etap poprawek, dopracowywania szczegółów, optymalizacji i wypełniania treścią.
Nie sztuką jest stworzyć samą stronę, sztuką jest przystosować ją do wytycznych Google tak, żeby jej kod źródłowy był czysty, żeby szybko się ładowała, prezentowała nienagannie na wszystkich urządzeniach i wysoko pozycjonowała. Również w kwestii treści specjaliści powinni służyć pomocą i zapewnić unikalny oraz merytoryczny content, bo to on nadaje stronie największej wartości. Nawet gdyby była najlepsza i najpiękniejsza z możliwych, a zawierałaby nudną, albo – co gorsza – powieloną treść, nie spełniałaby swojego zadania nawet w ułamku procenta. Nieusatysfakcjonowani użytkownicy opuszczaliby ją szybciej, niż się na niej znaleźli, a cały proces byłby po prostu bezsensowny. Budowanie stron to sztuka, to gra, w której najważniejszy jest efekt. On natomiast ma powodować, że Twoja strona będzie lepsza od stron konkurencyjnych i przyniesie Ci prawdziwe zyski. A o te zyski właśnie w Internecie chodzi.